پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 112072
پرسپوليس؛ مصاف با صدرنشين براي فرار از قعر جدول
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 1067

قرمزها كه پس از پيروزي بر نفت آبادان در هفته نخست ليگ برتر، شش هفته متوالي را بدون كسب سه امتياز سپري كردند، امشب به مصاف نفتي مي‌روند كه چهار بازي از هفت بازي قبلي خود را با پيروزي پشت سر گذاشته و تنها يك بار طعم شكست را چشيده است.

بازي با صدرنشين ليگ برتر هرچند براي پرسپوليسي كه نياز مبرم به بردن و فرار از بحران دارد، دشوار به نظر مي‌رسد، اما حداقل اين حسن را دارد كه اگر با پيروزي قرمزها همراه شود فاصله اين تيم با صدرنشين را به عدد پنج كاهش مي‌دهد. همين موضوع مي‌تواند انگيزه‌هاي اين تيم را براي پايان دادن به سريال نتايج بدي كه تا اين هفته از رقابت‌ها گرفته‌اند دوچندان كند.

البته خود ژوزه معتقد است نبايد به بازيكنان براي قهرمان شدن در اين فصل فشار آورد. سرمربي پرتغالي قرمزها كه به دليل جايگاه نازل پرسپوليس، همچون هموطنش كارلوس كرش در تيم ملي، بشدت تحت فشار است، در آستانه بازي حساس تيمش مقابل نفت تهران گفت: ما در رده خوبي حضور نداريم، بنابراين نخستين هدف اين است كه از اين جايگاه خود را بالاتر بياوريم. من در چند روز گذشته سعي كردم فشار فكري و ذهني را از روي دوش بازيكنانم بردارم. همين موضوع براي ما مشكل به وجود آورده و هماهنگي بازيكنان جديد را سخت كرده بود. به همين خاطر تمام فكرمان اين است كه اين بازي را ببريم.

البته ژوزه به سختي‌هاي تحقق اين هدف هم اشراف دارد: ما با تيمي بازي داريم كه در صدر جدول است، آنها شروع خوبي در ليگ داشته‌اند و بنابراين تيم با انگيزه‌اي هستند. مشخص است كه بازي سختي مقابل آنها داريم. از طرفي در ليگ ايران دو، سه هفته‌ بازي‌ها انجام مي‌شود و دو، سه هفته‌ تعطيل. اين برنامه كار را براي ما و ساير باشگاه‌ها و همچنين تيم ملي سخت مي‌كند. با اين حال من به ايران آمده‌ام و بايد با اين شرايط كنار بيايم. شما هم زياد روي بازيكنان فشار نياوريد كه حتما در اين فصل بايد قهرمان شويد. ما بايد آرامش خود را دوباره به دست بياوريم و اين هدف اصلي ماست.

در نقطه مقابل منصور ابراهيم‌زاده هم مثل مانوئل ژوزه، علاوه بر هدفي كه براي تيمش ترسيم كرده، دغدغه‌هايي هم دارد. سرمربي فصل گذشته ذوب‌آهن در اين باره گفت: بازي مقابل پرسپوليس باعث خوشحالي ماست، چرا كه مقابل يك تيم خوب قرار مي‌گيريم. انگيزه بازيكنان هميشه در اين گونه بازي‌ها زياد مي‌شود. ما فقط يك محروم داريم كه سوشا مكاني است و به اين بازي نمي‌رسد، اما بقيه بازيكنان براي اين بازي آماده‌اند. دوست دارم طوري بازي كنيم كه نشان دهيم شايسته حضور در صدر جدول هستيم. با اين حال اين‌كه پرسپوليس جايگاه خوبي در جدول ندارد هم اصلا به سود ما نيست.

بازي امشب پرسپوليس و نفت تهران ساعت 19و 45 دقيقه با سوت محسن قهرماني آغاز مي‌شود.

بازي در حضور تماشاگر

هرچند كميته انضباطي فدراسيون فوتبال، باشگاه پرسپوليس را به دليل تخلف تماشاگرانش در ديدار با صباي قم محكوم كرد تا محروميت تعليقي اين تيم از بازي بدون تماشاگر هم اجرايي شود، اما به گفته دبير كميته استيناف فدراسيون فوتبال، اين حكم در بازي امشب پرسپوليس و نفت اجرا نخواهد شد و تماشاگران قرمزپوش مانعي براي حضور در ورزشگاه و تشويق تيمشان نخواهند داشت.

البته اين تصميم باعث شد تا مسئولان باشگاه نفت شائبه اعمال نفوذ در راي كميته انضباطي را مطرح كنند. منصور قنبرزاده دراين باره گفت: در شرايطي كه از دو هفته پيش اعلام شد اين بازي بدون حضور تماشاگر برگزار مي‌شود ديروز نماينده سازمان ليگ خلاف آن را اعلام كرد. البته خود ما از ابتدا گفتيم دوست داريم بازي با حضور تماشاگر برگزار شود، اما اين نحوه رفتار شائبه‌اي ايجاد مي‌كند كه در حكم كميته انضباطي اعمال نفوذ مي‌شود. وضع پرسپوليس بحراني است و در شرايطي كه آنها به پيروزي در اين بازي نياز مبرم دارند گرفتن اين تصميم تاحدودي افكار عمومي را تحت تاثير قرار مي‌دهد.با اين حال حرف كميته استيناف هماني است كه پيش‌تر آمد. سپهر، دبير اين كميته با بيان اين‌كه كميته استيناف همه باشگاه‌ها را به يك چشم نگاه مي‌كند و بين باشگاه‌هاي استقلال و پرسپوليس با ساير باشگاه‌ها تبعيضي قائل نمي‌شود، به مهر گفت: يك هفته زمان زيادي براي بررسي محروميت تعليقي پرسپوليس نيست و اعضاي كميته استيناف جمع‌بندي در خصوص تاييد حكم كميته انضباطي را به جلسه روز دوشنبه موكول كردند.

به اين ترتيب اگر راي كميته انضباطي قطعيت پيدا كرد، بازي هفته دهم پرسپوليس و آلومينيوم هرمزگان بدون حضور هواداران پرسپوليس برگزار خواهد شد.

دردسرهاي ژوزه

شايد بازي در حضور تماشاگران، بخشي از مشكلات پرسپوليس قعرنشين را براي فرار از انتهاي جدول مرتفع كند، اما همه دردسرهاي مانوئل ژوزه اين نيست كه بازي در ورزشگاه خالي از تماشاگر برگزار شود يا خير؛ قرمزها تعدادي از بازيكنان كليدي خود را براي اين بازي دراختيار ندارند.

مهرداد پولادي كه از ناحيه زردپي پاي چپ در جريان تمرين تيم ملي آسيب ديده، دست‌كم تا چهار هفته ديگر نمي‌تواند بازي كند، ضمن اين‌كه مصدوميت كئون جون از ناحيه رباط باعث شده كه وي نيز حداقل تا سه هفته نتواند در تمرينات اين تيم شركت كند. امير حسين فشنگچي نيز از ناحيه داخل و خارج رباط مچ پا مصدوم است به طوري كه وي نيز حداقل تا سه هفته ديگر نمي‌تواند براي تيم بازي كند.

چهارمين بازيكن غايب هم غلامرضا رضايي است. مهاجم تند و تيز قرمزها كه در جريان تمرين روزهاي گذشته از ناحيه كشاله دچار آسيب ديدگي شد، ام آر آي گرفت تا مشخص شود به بازي با نفت نمي‌رسد. رضايي روزانه دو جلسه فيزيوتراپي را در دستور كار خود قرار داده و از روز دوشنبه در صورتي كه اتفاق خاصي پيش نيايد دويدن را شروع خواهد كرد. در اين ميان محمد قاضي هم از ناحيه مينيسك پا با مصدوميت روبه‌روست و قرار شده پزشكان نظر نهايي را درباره حضور اين بازيكن مقابل نفت صادر كنند.

نتايج بازي‌هاي انجام شده هفته هشتم

پيكان تهران 2 ـ آلومينيوم هرمزگان يك/ گل‌ها: امير ميربزرگي (42) و سيداحمد مهدي‌زاده (82) براي پيكان و محمدرضا ناصحي (73) براي آلومينيوم

صنعت نفت آبادان يك ـ سپاهان اصفهان يك/ گل‌ها: رضا خالقي‌فر (21) براي نفت آبادان و جواهير سوكاي (59) براي سپاهان

مس كرمان 2 ـ سايپاي البرز 2/ گل‌ها: احمد حسن‌زاده (44) و رضا عنايتي (89) براي مس و سعيد دقيقي (8 و 63) براي سايپا

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html